September 2007.

3. September 2007, afgang fra Tjærebyvej.

Kl. 10.00 kørte vi fra Tjæreby. til tanken hvor vi fik det rette lufttryk i dækkene.
Vi kørte til Storebæltsbroen hvor vi brugte vores BroBiz, rigtig smart. Nu må vi så vente et års tid før vi kan bruge BroBizen til at betale vejafgifter med på turene rundt i Europa.
Der blæste en stiv kuling og vi kørte kun 70 i timen da vi blev flyttet en del med, især på den lave del af broen var der hele vejen slinger i valsen.
Det kan da godt være at vi var lidt heldige for vi havde ikke fået vogntoget op i fuld omdrejning da vi kom på Fynssiden, her stod der at par statsansatte i mørk tøj med et fotoapparat, de havde fire små hvepse med til at indhente de som ikke havde haft problemer med vinden. Vi slap da denne gang.
Vi kørte op gennem Jylland med en strid modvind, vi plejer at køre lidt over 9 km. pr. liter, på turen her blev der kørt ca. 8 km. pr. liter.
Vi har fået chiptunet bilen så der er rigtig god trækkraft og vi kørte det meste af vejen i 5. gear.
Vi er ankommet til Løkken Klit Camping, som sædvanlig er her en meget fin service og altid godt humør. Alle veje på pladsen er blevet asfalteret og de er i gang med at lave flere nye toilet og køkken bygninger.
Vi vil indsætte nogle billeder herfra en af dagene.

Løkken Klit Camping er en af de bedste pladser vi kommer på.
Man får altid en meget god modtagelse. Personalet gør alt for at du kan føle dig velkommen.
Pladsen er nyrenoveret på næsten alle områder.
De fleste parceller er luxuspladser.
Strøm. Vand. Afløb samt 8 Tv kanaler.
Alle parceller er meget store.
Der er Hotspot internet på pladsen.

indkørsel
info

Indkørsel og information på Løkken klit Camping.

rundkørsel
ny byg
hytter
bad ved badeland

Ovenstående billeder fra Løkken klit Camping, giver et rigtig godt indtryk af pladsen når man kører ind, en rigtig flot plads.
På pladsen kan man bruge ACSI-kort, der betales ca. 105.- kr. 14€ pr. dag for 2 voksne  alt incl.
Eller gør som os, skriv en mail og få et tilbud.
Der er et rigtig godt køkken med almindelige ovne, mrikrobølgeovne og gasblus, der er mulighed for både at spise ude og inde.
Nederste billed er fra toiletbygningen ved badelandet her får man et helt badeværelse for sig selv, håndvask, toilet og bad.

Vejret: blæsende 19°

storm
både

Vesterhavet med storm ind fra nordvest.                                                           Bådene er trukket op på stranden ud for Løkken

sol
sol stor

sol med båd lys

Det er en stor oplevelse at se solen gå ned over Jammerbugten.
Bådene er trukket op ved Løkken.

bun ker 1
bunker 2

På stranden nord for Løkken ligger der en del bunkere fra 2. verdenskrig som nu er skyllet i vandet.

Så kom stormen til Løkken.

Fredag kom der storm over Løkken, vi  havde købt stormsikring til forteltet men må nu konstatere at det ikke var nok.
Lørdag den 15. september kl. 02.15 kom der et kæmpe brag og hele forteltet fløj op og lage sig på taget af campingvognen.
Stormsikringen som er lavet af elastisk bånd havde trukket den ene pløk op og sendt den ca. 30 meter væk, godt vi ikke stod der hvor den landede.
Når vi camperer på sandet jord bruger vi Wormi pløkker som skrues i jorden for bedre at holde. Det gjorde de også men krogene som holder stropperne til teltet kunne ikke klare presset og sprang af, dette resulterede i at teltet ikke længere var fæstet til jorden, resultatet kan ses på billederne herunder.
Vi var straks klar over at det var helt galt. Da vi kikkede ud af vogndøren var det lige ud i det fri, alt var et stort virvar og tingene fløj rundt på det meste af området omkring os.
En af naboerne var på toilettet og havde hørt braget, han kom straks til hjælp, se det kalder jeg en rigtig campist, uden den mindste tøven farede han hjem og hentede en trappe og gik i gang med at hjælpe os, alt blev smidt ind i bilen og campingvognen - se billedet - vi fik stængerne frigjort fra teltet så stumperne kunne trækkes af. Da vi ikke havde mere plads i bilen og campingvognen kom det helt ufortrødent fra naboen at det kunne vi da bare ligge ind i hans fortelt. Det varmer enormt at møde menesker som tager det som en selvfølge at hjælpe når nøden er størst.

Kik på billederne, det giver lidt fornemmel se af hvor slemt det står til.

os
efter
Til venstre, sådan så det ud i går.                                                   Til højre, sådan ser det ud i dag.

pløkker
gummistroppe
Til venstre i billedet ses stålpløkken som fløj ca. 30 m. væk.          Til højre ses en af gummistropperne som var sat på fronten af teltet.

pløkkerne
hul i jorden
Til venstre ses Wormipløkkene som stadig sidder i jorden.                 Til højre, hullet i jorden hvor stålpløkken havde siddet.

bøjede stænger
teltet
Mange af stængerne er bøjet og andre er helt ødelagt.                                                   Her ses en af skaderne på teltet.

Flere skader, det er totalt revet fra hinanden.                       Det er helt utroligt så meget skade der er.

brækkede pløkke
rod
Pløkkene var simpelthen rykket midt over.                                     Sådan ser det ud når tingene bliver kylet ind i en campingvogn.

Onsdag den 19. september 2007.

Nu hober problemerne sig op.

Vi havde regnet med at kunne få takseret skaderne i denne uge, det viser sig at dette ikke kan lade sig gøre. Nibe Caravan Center har ellers prøvet alt hvad der er muligt.

Den taksator som Tryg forsikring normalt bruger i området er på kursus, stedfortræderen har i samme periode taget ferie.

Vi kører til Nibe fredag hvor der vil blive udformet en skadesvurdering, med henblik på at få udbetalt erstatning for teltet.

Vi må så få skaderne på campingvognen udbedret på et senere tidspunkt.

Man meddelte os at denne fremgangs måde måske kan resultere i at vi må betale selvrisiko to gange, hvis dette bliver aktuelt vil vi gerne have navnet på et andet og godt forsikringsselskab.

Vi har købt nyt fortelt men er klar over at vi ikke kommer til Normandiet på vores rejse til La Marina, det må vi have til gode.

Fredag den 21. september kørte vi til Nibe Caravan Center og fik fotograferet stormskaderne på vores campingvogn og teltet ligger nu til vurdering.
Vi er selvfølgelig meget spændte på hvad man har tænkt sig at gøre, skal teltet repareres eller bliver det erklæret totalskadet.
Vi fik vores nye telt udleveret og er nu klar til afgang søndag den 23.

Søndag den 23. efter morgenmaden og afsked med familien i Brønderslev, kørte vi sydover, vi havde besluttet at droppe Normandiet og i stedet for kører vi til Mosel.
Første stop blev Campingpladsen på Feriepark Heidenau, sydvest for Hamburg, en plads som kan anvendes til en overnatning.

Mandag den 24. ankom vi til Camping Burgen ved Mosel.
En rimelig fin plads. Vi regener med at køre herfra torsdag morgen.

mosel 1
mosel 2
Vi har direkte udsigt til Mosel og Borgen overfor campingpladsen.  En dejlig jævn og flot  campingplads, efterårs farverne er kommet frem.

Onsdag den 26. september 2007.

Efter et par blæsende dage er her nu begyndt at regne.
I morgen torsdag drager vi videre efter tre dage på Burgen Camping ved Mosel, vi regner med at køre via. Mulhouse til Rochefort-sur-Nenon i Frankrig, her kører vi ind på en campingplads hvor vi kan bruge vort ACSI-kort, 14€.
Hvorvidt vi kan komme på nettet igen inden vi kommer til Spanien ved vi ikke.

Fredag ankom vi til Camping Aquarius i Sant Pere Pescador, en plads med rigtig mange tyskere.
Pladsen ligger ca. 20 km. fra motorvejen, en lidt kringlet vej.

I dag lørdag har vi besøgt Salvador Dali museet i Figueres ca. 15 km herfra, en rigtig stor oplevelse, han har da været lidt af en finurlig person. Hans billeder taler helt for sig selv. En oplevelse som vi mener vil være et stop værd når man kører lige forbi.

Pia har d.d. ringet til La Marina og fået fremrykket vores ankomst så vi kører herfra og direkte til La Marina i morgen. Ca. 700 km. Det er godt vi er to om at køre.

Aquarius
plads 47
Indkørslen til Aquarius.                                                      Plads 47 vognen måtte stå lidt på skrå for at være der.

Klondyke
3 meter
Sådan camperer tyskerne på Aquarius.                                               3 meter reglen bliver ikke opfyldt helt.

stranden
stranden 2
Stranden ud for Camping Aquarius er meget fin.

30. september.

Vi startede denne dag med dejligt vejr og vi glædede os ubeskriveligt til at komme til La Marina.
Dog må det nok siges at andre ikke mente vi bare sådan skulle tage alle glæderne.
På AP7 ud for Barcelona gav det et stort brag og noget ramte vores bil. Efterfølgende så jeg at der trille noget sort hen ad motorvejen, hvad det var, nåede jeg aldrig at blive klar over.
Straks herefter kørte en bil op på siden af os og en mand hang ud af side ruden og gjorde opmærksom på at vi havde ramt dem.
Da jeg tidligere havde hørt om overfald på motorvejen, kørte jeg videre og gav tegn til at jeg ikke ville stoppe. Herefter gik det meget stærkt, de kørte ind foran os og bremsede meget hårdt. Jeg var nødsaget til at stoppe.
En af personerne hoppe ud af bilen og Pia steg ud for at se hvad der var sket, hun sagde jeg skulle låse dørene men det nåede jeg ikke inden han havde revet døren op, han gav sig til at råbe helt vildt og slå på bilen, han tog fat i min trøje og skreg at jeg skulle stå ud på motorvejen, det havde jeg ikke til sinds og beholdt sikkerhedsselen på. Da han blev ved at rykke i mig blev det nok for meget for mig, så jeg tog også fat i ham og vi toppedes en del.
Alt imens vi var i håndgemæng havde en anden person sneget sig ind i vores bil på passagersiden, her stjal han min tegnebog samt min lille pung og Pias mobiltelefon. Et VISA-kort og Shellkortet lå i en lille hylde dem nåede han ikke at få med sig.
Da den person som jeg havde håndgemæng med så at den anden løb hen til deres bil rykkede han sig fri af mit greb og de forsvandt med en helvedes fart.
Da vi holdt med ca. halvdelen af campingvognen ude på kørebanen, besluttede vi at køre frem til næste rasteplads, her ringede vi til PBS-service og fik spærret mit VISA-kort og TDC spærrede Pias mobiltelefon.
Vi er nu ankommet til bestemmelsesstedet Camping International La Marina, vi er flyttet ind på vores dejlige plads og mange af vores campingvenner har været og hilse på.
Nu må vi så se hvordan det går med at sove oven på denne grimme oplevelse.
Min psyke har det ikke for godt, den fik noget af et knæk og man sidder nu og prøver at efterrationalisere og tænker hele tiden på hvad man skulle have gjort.
Vi kommer nok over det, vi har jo via vores tidligere arbejde været udsat for noget af hvert.
Og som Pia siger vi kom da ikke til skade og det skal vi nok være glade for.