Ny Goldeck svævebane.


Omkring 1. juni 2011 startede man med at lave en ny Goldeck Svævebane

Fra idag den 1. september 2011 vil jeg følge byggeriet.


Den gamle svævebane fortsætter indtil videre.

Før skulle skiløberne tage svævebanen op inde fra Spittal, når de så kom ned til enden af pisten skulle de med skibussen ind til Spittal for at komme op igen.

Pisten er Europas længste Sorte Piste 8 km. lang.


1- september.


Der har været stor aktivetet med at grave og vi har i lang tid kunnet høre at de fælde træerne hvor svævebanen skal gå op ad bjerget.


Der bygges en bro over vejen ud til os, lige hvor man kørte ind til vendepladsen for enden af pisten.

Oppe i skovkanten er man i gang med det første fundament til et tårn.

3. september.


Pt. er der meget diset i hele Kärnten, solen bager stadig ned over os.

Til morgen kørte jeg over til Spittal, her er der en rimelig god udsigt til Goldeck, Jeg tog lidt billeder af hele området ved svævebanebyggeriet.


Goldeck, set fra Spittal.
Svævebanen kommer der hvor der hvor man kan se at træerne er blevet fældet
Den starter hvor den gamle vendeplads til bussen var.




Der laves parkeringplads til over 300 biler.

Der er lavet en materialesvævebane.

Nu skal vi så ikke længere køre til Spittal for at komme op på bjerget.

Vores lille by Baldramsdorf.

30 oktober.


Nu sker der en hel masse med svævebanen. Broen over vejen er færdig, de første tårne til banen er stillet op, den nederste del af banen er næsten færdig, parkeringspladsen er også skredet godt frem.



Broen her er går over vejen ud til os i Baldramsdorf, skiløberne slutter så af nede på parkeringspladsen.


Der bliver lavet parkeringsplads til ca. 300 biler.
Dalstationen.

De nye kabiner, med plads til 6 personer.

Et lidt dårligt billed af kabinerne.

De første tårne er rejst.

Wiretrumlen er ca. 3 m. høj wiren er på tykkelse med en arm.