Dagbog Februar 2007.

Uge 5

29. januar til 4 februar.

Vejret om morgenen 11 - 13°
Om efter middagen 16 - 18°
Regn og blæst det meste af ugen.

Det meste af ugen har det regnet, mandag spillede vi petanque, i et rimeligt vejr.
Tirsdag gik vi i baren for at se Liverpool spille mod Vest Ham, Eddie var i  højt humør Liverpool vandt 2 - 1.

Onsdag var vi på en mindre vandretur i højene op mod La Marina Urbanisationen, herfra er der en meget flot udsigt over campingpladsen.

Onsdag aften gik Eddie og Pia op til poolen for at fotografere den med belysning.

Torsdag  morgen gik Pia igen op på højen, her mødte hun Eddie som også ville fotografere solopgangen over middelhavet. De tog begge en masse flotte billeder.

Fredag blev der slappet af.

Lørdag gik vi mænner op i baren hvor vi så Liverpool spille mod Everton, denne kamp endte 0 - 0. Eddie var lidt nedtrykt, da vi lige skulle skylle denne lidt svære oplevelse ned gik vi hjem til os hvor damerne havde hygget sig mens vi var til fodbold. Der blev skyllet.
Lørdag aften havde vi inviteret englænderne til oste fondue og ostebord. Kl. 23. gik vi hen og pyntede op hos George - kriminalkommissæren fra Saarbrücken, som havde inviteret til fødselsdag søndag kl. 14. 00. Vi endte med at gå på restaurationen hvor der var levende musik, her blev vi, til vi blev smidt ud kl. 03.00.

Søndag var vi så til fødselsdag hos George, vi fik en salat med roastbeef som forret herefter fik vi kålrulader - benløse fugle - dessert var citron is med flødeskum. Alt dette blev selvfølge skyllet ned på behørig vis. Vi gik hjem kl. 23.30.

vand
pool1

pool

Natbilleder fra poolen på Camping La Marina.

solen

Solopgang over Camping La Marina.

Uge 6 2007.

Vejret.
Om morgenen 10 - 14°
Eftermiddag, 18 - 20°
Lørdag, 25°

Denne uge har været en af de mest rolige, bortset fra problemer med brænderen i vores computer.
Der er garanti på den endnu men vi skal jo lige til Danmark før vi kan få den lavet.
Vi har nu investeret i en ekstern brænder. Det viser sig at den ikke kan brænde en genkendelig DVD, så den skal kopieres i et andet program hvor den så kan ændres.
Fredag havde vores appelsin leverandør lukket, så vi måtte ind til en anden. Det var en lidt ældre dame som mente at vi selv skulle hjælpe med at plukke appelsinerne. Det var da sjovt nok, vi kravlede ind under træet og plukkede dem derfra, træerne er ligesom en paraply, grenene hang ud over os, vi plukkede selvfølgelig de strøste og fineste. Vi købte 12 kg. for 5€. Det viser sig at de er meget saftige og er meget gode til at lave juice af.
Mandeltræerne er begyndt at blomstre, det skulle efter sigende være meget flot når de står i fuld flor.

dag
pool

Lige et par billeder fra poolen i dagslys, Middelhavet ses i baggrunden.

Uge 7, 2007.

Vejret.
Om morgenen, 12 - 16°
Om efter middagen 22 - 24°

Tirsdag kørte vi til Jumilla hvor vi indkøbte vin, vi regner med at have nok til vi kommer til den danske grænse senest den 1. juni.
Vi kørte en anden vej end sidst vi var der. Det er en meget fin tur over bjergene, de første mandeltræer er begyndt at blomstre, de er både hvide, lyserøde og lyslilla.
Onsdag kørte vi med Eddie til Alicante, for at hente en fotoramme, samt  kigge på udstyr til Pias fotoapparat.
Torsdag vandt Poul igen øllerne til petanque - han fik færrest point - Eddie mener jeg er ved at lave sin helt private ølkælder.
Lørdag grillede vi hos os sammen med englænderne, derefter gik vi til Danse Show, efter flotte opvisning gik vi i restaurationen hvor vi dansede og hyggede os intil kl. 01.00.
Søndag blev der repareret på helbredet.

Internettet har været brudt sammen siden den 12. februar.
I Spanien tager man det ikke så tungt og siger mañana - måske i morgen - .

Vi er blevet lovet at når det kommer til at køre igen, skulle det blive bedre, det ville også være svært at få det til at blive dårligere.

sol

Her ses solnedgangen over saltpanderne som ligger mellem La Marina og Santa Pola.

Uge 8 2007.

Vejret om morgenen 14 - 18°
Efter middag ,  22 - 26°

Lørdag den 24. februar ankom Pias søster og manden Preben, de skal  bo hos os til den 3. februar.
Der har lige siden været et meget flot vejr. Det er måske derfor at der ikke også kan blive til et fint vejr i Danmark!.
Vi har nu besøgt både Kineseren, Tio Pepe og Los Caramelos, nogle af vores favoritter når vi skal bespises.
Søndag gik vi tur til stranden og op i højderne over campingpladsen. (Tenna havde taget lidt skade af flyveturen så hun deltog ikke).
Mandag gik turen til borgen Guadalest, en meget besøgt borg i højderne nordvest for Alicante, en stor oplevelse.
Tirsdag var vi skolageret i Elche.
Vi forsøgte os med et besøg i Palme Parken i Elche, desværre var det umuligt at finde en parkeringsplads, Elche er kendt for at være byen med parkeringproblemer.

Onsdag var ren afslapning. Vi hyggede os sammen med englænderne indtil kl. 23.30.
Torsdag gik vi alle fire til petanque, vi vandt hverken øl eller rødvin.  Kl. 20.00 fik vi besøg af Aase og Ebbe.
Ren råhygge.

gabestok
preb

tenna
guar

Billeder fra  borgen i Guadalest.
Poul er kommet i gabestokken, Preben og Poul er på vej op i borgen.
De to søstre Tenna og Pia har taget ophold under uret.
På sidste billed kan man se klokketårnet på borgen.